niedziela, 9 września 2018

Zastosowanie księgi znaku

Czym jest księga identyfikacji wizualnej
Jeżeli już logo ma być realizowane fachowo, to musi być dla niego tak zwana księga znaku. Jest to taki dokument, w którym znajdują się wszystkie informacje konieczne do powielania takiego logotypu, odtwarzania go na różne sposoby, haftowania, naszywania, a także na cele reprodukcji w innych metodach. Cena księgi jest uzależniona od tego, jakie będzie logo i inne materiały.



Im będzie bardziej skomplikowane, tym cena tej księgi również będzie większa. Zamawiając tego rodzaju księgę powinno się się liczyć z tym, że konieczne będzie zainteresowanie się uprzednio cenami. Ceny mogą być bardzo różnorodne i dla niektórych ludzi mogą być zbyt wysokie. Podstawowa i rozszerzona Księga znaku również są innymi księgami. W podstawowej jest wyłącznie opis logotypu, jednakże w rozszerzonej wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wszelkiego rodzaju materiałów, które będą powstawały na potrzeby firmy. Księga wizerunku firmy jest dokumentem dosyć trudnym, zatem jej przygotowaniem nie zajmują się podrzędni pracownicy takiej firmy, a specjaliści, którzy zwykle są zatrudnieni z zewnątrz.

Jedynie oni wiedzą, jak należy wszystko bardzo dobrze zaplanować i rozrysować, aby osiągnięty efekt był bardzo dobry. Tacy fachowcy mają wieloletnie doświadczenie i praktykę w przygotowywaniu takich ksiąg znaków i wiedzą, jak sprostać wszystkim oczekiwaniom klientów. Cena księgi może być różna, w współzależności od tego, gdzie taka księga powstaje. W małej agencji reklamowej będzie to koszt mniej więcej 2 do 5000 złotych, jednakże w dużej może kosztować to nawet 20 albo 30 000 zł. Nigdy nie ma jasnej ceny ustalonej na samym początku, bo każda realizacja jest inna, każda będzie wymagała innego poświęcenia czasu, zaangażowania innych fachowców i tym podobne. Stąd właśnie te różnice w cenie. Różnice mogą się także pojawić w jakości bez względu na cenę, czy będzie wysoka, czy niska.

Więcej informacji na stronie: zobacz co piszą o księdze wizerunku firmy